5powodow.pl

Sprawdź nasze kompleksowe propozycje

Nasze zadanie

Nie wiesz dlaczego warto wybrać się na pieszą wycieczkę po polskich górach? Zastanawiasz się jakie korzyści możesz uzyskać z jeżdżenia rowerem?Nie znasz odpowiedzi na pytania o sens studiowania czy założenia własnego biznesu? My damy Ci pięć powodów do zmiany zdania, spojrzenia na sprawę pod innym kątem czy wypróbowania czegoś, do czego podchodziłeś z rezerwą. Jesteśmy przekonani, że dołączając do grona naszych czytelników otrzymasz informacje, które będą korzystne dla Ciebie i Twojego stylu życia.

5 powodów by zainteresować się key visual

1. Key visual to podstawowy element mówiący ci o produkcie

O key visual w najprostszych słowach można powiedzieć, że jest to obraz graficzny otoczenia marki, np. sytuacja użycia czy świat marki, jaki wyobrażają sobie jej twórcy, tutaj najlepszym przykładem może być czekolada Milka, która dzięki konsekwentnym działaniom na tym polu jest szybko identyfikowana jest czekolada alpejska, od alpejskich (fioletowych krów), z Tyrolu.

 

Czekolada z miejsca, gdzie trawa zawsze jest zielona, a mleczna smyk pochodzi z przetrawione trawy najwyższego rzędu. Tworzy się przed nami obraz sielskości oraz zadowolenia. Key visual może występować w każdym produkcie marki, bądź osobno dla każdego. Jeśli marka to tylko jeden produkt wtedy warto się postarać o naprawdę dobre dobranie elementów key visual, które powiedzą konsumentów wiele rzeczy.

2. Key visual pozwala zrozumieć osobowość marki

Wprowadzenie key visual jako stałego elementu reklamy produktów - w podobnej lub jednolitej formie - pozwala konsumentom zrozumieć to kim jest produkt oraz jaki jest zakładany odbiorcy tegoż produktu. Key visual pokazuje, czy produkt jest skierowany do starszych czy młodszych, do osób rozrywkowych czy poważnych, do bogatych czy raczej średniozamożnych.

3. Key visual zbliża do zakupu

Niewątpliwie dobrze zaprojektowane elementy key visual dużo mówią o produkcie. Jeśli to, co zobaczymy w jakiś sposób z nami się pokrywa - to jest z tym kim jesteśmy, jacy jesteśmy, jakie są nasze poglądy, jak spędzamy czas, gdzie i czym się interesuje - wtedy zwiększa się szansa na to, że produkt zostanie przez nas kupiony. Każdy świadomy marketer w porozumieniu z grafikiem nie stworzy key visual, który obrazuje świat produktu, którego nie ma, na przykład prezesi dużej korporacji zajadający się batonikami. Tego rodzaju działania mogą wiązać się z krytyką w branży a także szyderstwami ze strony konsumentów (także potencjalnych), którzy wytykają takie potknięcie marce.

4. Key visual pomaga w odróżnieniu się od konkurencji

Liczba produktów na rynku stale rośnie. Dzięki zwiększającemu znaczeniu się gospodarki powstają kolejne firmy, które chcą stanowić konkurencję dla już istniejących. Ich zadanie jednak jest wyjątkowo trudne, gdyż wymaga wprowadzenia na rynek czegoś, co będzie po prostu stanowić zagrożenie dla sprzedaży już istniejących towarów. Początkowo naturalne zainteresowanie nowością może pomieszać nieco pozycje liderów, natomiast istotą jest zachowanie statusu podmiotu, który rzeczywiście może wybić się do czołówki. Dobrze przyrządzony key visual, który rzeczywiście trafi do grupy docelowej i spełni oczekiwania, jakie są pokładane w produkcie może szybko pozwolić marce na wybicie się, a nawet zostanie kimś, kto sprzedaje najlepiej. Przykład? Marka Frugo, które dzięki znakomitym elementom key visual ponad dekadę temu stała się liderem w sprzedaży napojów do objętości 500 mililitrów.

5. Key visual stanowi o sile produktu

Produkt jest tak silny, jak silny jest na niego popyt. Im większy - tym mniejsze zmartwienia ma firma, gdyż nie musi martwić się o obniżenie swojej pozycji na rynku, reputacji i wpływów do swojego budżetu. Dobrze zaprojektowane elementy key visual pozwalają na przedstawienie marki w dowolny sposób, lecz aby to zrobić najpierw trzeba mieć jasny obraz tego, czego na rynku nie ma, co powinno być i co będzie rzeczywiście przyciągać konsumentów.