Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/ltbseo3/domains/5powodow.pl/public_html/plugins/system/yt/yt.php on line 21 Strict Standards: Only variables should be passed by reference in /home/ltbseo3/domains/5powodow.pl/public_html/plugins/system/yt/includes/libs/yt-minify.php on line 128 5 powodów, dla których warto uprawiać jogę

5powodow.pl

Sprawdź nasze kompleksowe propozycje

Nasze zadanie

Nie wiesz dlaczego warto wybrać się na pieszą wycieczkę po polskich górach? Zastanawiasz się jakie korzyści możesz uzyskać z jeżdżenia rowerem?Nie znasz odpowiedzi na pytania o sens studiowania czy założenia własnego biznesu? My damy Ci pięć powodów do zmiany zdania, spojrzenia na sprawę pod innym kątem czy wypróbowania czegoś, do czego podchodziłeś z rezerwą. Jesteśmy przekonani, że dołączając do grona naszych czytelników otrzymasz informacje, które będą korzystne dla Ciebie i Twojego stylu życia.

5 powodów, dla których warto uprawiać jogę

Joga przeniknęła do współczesnego świata z Indii, gdzie od wieków traktowało się ją jako system filozofii i wierzeń. Obecnie jogę uprawia się ze względów zdrowotnych, mając na celu poprawę nie tylko kondycji ciała, ale także stanu umysłu. Joga wyróżnia się na tle innych ćwiczeń właśnie tym, że wpływa pozytywnie na poczucie psychiczne osób, które ją praktykują.

joga sklep

 

 

1. Joga uspokaja umysł

W jodze duże znaczenie ma spokojny i głęboki oddech. Nie powinniśmy się śpieszyć podczas jej wykonywania, wręcz przeciwnie, należy robić wszystko ze spokojem i dokładnością. W takim stanie nasz umysł się uspokaja i wycisza. Dodatkową zaletą jest tutaj poprawa kondycji psychofizycznej, stabilności emocjonalnej i odbudowa sił witalnych. Praktykując jogę zwiększamy swoją odporność na stres, dzięki czemu możemy zachować spokój nawet poza salą ćwiczeń, na przykład w domu lub pracy. Z czasem zaczniemy też wprowadzać do naszego życia spokój, jakiego nauczymy się podczas ćwiczeń.

 

2. Pozytywny wpływ na kondycję fizyczną

Nie powinno nikogo dziwić, że joga poprawia kondycję fizyczną, skoro składa się ona często z wymagających ćwiczeń. Osobie, która od dawna niczego nie ćwiczyła może być trudno zacząć takie ćwiczenia w odpowiedni sposób, ponieważ z nierozciągniętym ciałem łatwiej popełniać błędy, które mogą się negatywnie odbić na naszym zdrowiu, dlatego właśnie dobrym rozwiązaniem jest rozpoczęcie ćwiczeń pod okiem specjalisty, który powie co robimy źle.

Dobrze wykonane ćwiczenia wzmacniają mięśnie, zwiększają ich gibkość, ale także bez wątpienia mają wpływ na naszą wytrzymałość fizyczną. Po upływie pewnego czasu od rozpoczęcia ćwiczeń powinniśmy zaobserwować zmiany zachodzące w naszym ciele. Widoczną zmianą może być łatwiejsze wykonywanie ćwiczeń, dzięki rozciągniętemu ciału.

Do bezpiecznego i sprawnego uprawiania jogi niezbędne jest zakupienie zestawu do jogi. Można w nim znaleźć nie tylko matę do jogi, pozwalającą komfortowo wykonać ćwiczenia, ale także pasek i kostki. Tego rodzaju akcesoria są bardzo przydatne podczas ćwiczeń, dlatego zanim zaczniemy swoją przygodę z jogą warto udać się do joga sklepu i zaopatrzyć w potrzebny sprzęt.

3. Koryguje wady postawy            

Pozycje wchodzące w skład ćwiczeń wymagają od nas wyprostowanej postawy ciała, dzięki czemu postawa osoby praktykującej jogę znacznie się poprawia. Dodatkowo regularne ćwiczenia wzmacniają siłę mięśni. Te zmiany są bardzo zdrowe dla kręgosłupa, ponieważ zostaje poprawione jego ukrwienie. Jest to istotne w procesie poprawy postawy, ponieważ wzmocnione mięśnie pleców sprawią nie tylko, że nie będą nas one bolały, ale także ułatwią nam utrzymanie wyprostowanej postawy.

4. Pomaga w leczeniu niektórych schorzeń i łagodzeniu bólu

Ćwiczenia przede wszystkim są dobrym lekiem na bóle kolan, pleców, karku czy barku. Ich wykonywanie wzmacnia stawy i kości, co przekłada się na to, że wzmocniona chrząstka sprawi, że będziemy mniej podatni na złamania, artretyzm i osteoporozę. Kolejną zdrowotną zaletą jest wyregulowanie gospodarki hormonalnej dzięki czemu jajniki, tarczyca, nadnercza i przysadka są pobudzone do pracy. Dodatkowo ćwiczenia regulują ciśnienie krwi, są korzystne dla serca, pomagają w leczeniu arytmii, chronią przed chorobami zatok, łagodzą bóle głowy, poprawiają funkcjonowanie układu pokarmowego, zwiększają odporność organizmu i przyśpieszają metabolizm.

5. Akceptacja siebie

Praktykowanie jogi zmienia sposób naszego postrzegania siebie. Na skutek ćwiczeń zaczynamy nie tylko myśleć pozytywnie o sobie i o świecie, ale także akceptujemy siebie i swoje ciało.  Ćwiczenia w znaczny sposób pomagają w walce z depresją, ponieważ podczas nich odprężamy się i schodzi z nas całe nagromadzone napięcie. Pozytywne skutki zastosowania jogi w terapii potwierdzają badania, według których dzięki ćwiczeniom wzrasta poziom kwasu GABA obniżającego napięcie i prowadzącego do odprężenia.

 

Jeśli są Państwo zainteresowani praktyką jogi, to polecamy odwiedzić sklep internetowy yoga-yoga.pl. Znaleźć tam można wysokiej jakości akcesoria do ćwiczenia jogi, które pochodzą od czołowych produkcentów. Produkty od yoga-yoga posłużą Państwu przez dłuższy czas oraz umozliwią prawidłowe wykonywanie ćwiczeń.